تاثیر منفی کاهش نرخ ارز در بازار لوازم خانگی
1402/06/01 - 84 - 0 - جیواپلاس

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: ما فروشنده محصولات تولیدی هستیم و نقشی در قیمت ها نداریم اما در صورتی که نرخ ارز ۲ ماه و نیم ثابت بماند، تولید کنندگان نیز محصولات خود را با قیمت های جدید در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند.

دلایل چسبدنگی قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی و عدم کاهش قیمت ها با وجود کاهش نرخ دلار اظهار داشت: توزیع کنندگان وفروشندگان لوازم خانگی برای اینکه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند حتی از سود خود کم می‌کنند و حتی برخی از کالاها را به قیمت خرید خود از کارخانه می‌فروشند.

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: فروش اقساطی به سمت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ و نمایندگی‌های فروش خود تولید کنندگان رفته است و ما در بخش اصناف نمی‌توانیم به صورت قسطی فروش داشته باشیم زیرا نقدینگی لازم را نداریم.

وی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در حالت رکود قرار دارد افزود:  نقدینگی و قدرت خرید مردم در این بازار کاهش داشته است و حتی بسیاری از خریداران در صنف ما به سمت خرید کالای به صورت قسطی رفته‌اند.

پازوکی گفت: کاهش نرخ ارز اتفاق خوبی برای ما و تولیدکنندگان است اما باید در نظر داشت ارز با چه قیمتی به دست تولید کننده می‌رسد و آنها مواد اولیه خود را با چه ارزی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد:در صورتی که نرخ ارز به مدت 2 ماه و نیم در بازار ثابت بماند  تولیدکنندگان می‌توانند در محصولی که قرار است به بازار عرضه کنند در آن  تغییر قیمت را اعمال کنند.

پازوکی افزود: ما محصولاتی را عرضه می‌کنیم که تولید کنندگان آن را تولید کرده‌اند و نقشی در قیمت‌گذاری این محصولات نداریم.